
Firma w Nowym Jorku w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy w 1933 roku zaoferowała instalację klimatyzacji dla samochodów osobowych. Większość klientów korzystała z limuzyn i luksusowych samochodów. W 1939 roku Packard został pierwszym producentem samochodów oferującym klimatyzatory w swoich samochodach. Zostały one wyprodukowane przez Bishopa i Babcock Co z Cleveland w stanie Ohio. Biskup i Babcock Weather Conditioner” włączyli również podgrzewacz.
Samochody zamówione wraz z nowym „Warunkiem pogody” zostały wysłane z zakładu Packard’s East Grand Boulevard do fabryki B&B, gdzie przeprowadzono konwersję. Po skompletowaniu samochód został wysłany do lokalnego dealera, gdzie klient odbierał dostawę. Firma Packard w pełni zagwarantowała i poparła tę przebudowę oraz wprowadziła ją na rynek. Jednakże z wielu powodów nie udało się go osiągnąć z komercyjnego punktu widzenia
Wymiana klimatyzacji samochodowej w warsztacie samochodowym
Główny system parownika i dmuchawy zajmował połowę przestrzeni bagażnika (choć problem ten stał się mniejszy w miarę zwiększania się pni w okresie powojennym). W latach powojennych zastąpiono go bardziej wydajnymi systemami. Nie posiadał on termostatu temperatury ani mechanizmu odcinającego, poza wyłączeniem dmuchawy. (Zimne powietrze przedostawało się jeszcze czasami do samochodu z jakimkolwiek ruchem, ponieważ pas napędowy był stale podłączany do sprężarki, a później w celu zaradzenia temu problemowi stosowane były sprzęgła sterowane elektrycznie). Natomiast o diagnostyce komputerowej w warsztacie poczytasz tu: https://autkowawa.pl/diagnostyka-samochodowa/diagnostyka-komputerowa/.
Różne rodzaje klimatyzacji samochodowej
Kilkanaście stóp hydrauliki biegnącej tam i z powrotem między komorą silnika a bagażnikiem okazało się zawodne. Cena ta, wynosząca 274 USD (4 692,12 USD w 2014 r.), była niedostępna dla większości ludzi w Ameryce powojennej/przedwojennej. Chrysler Imperial 1953 Chrysler był jednym z pierwszych samochodów produkcyjnych od dwunastu lat, który jako opcja oferował nowoczesną klimatyzację samochodową, po wstępnych eksperymentach Packarda w 1940 roku i Cadillac w 1941 roku. Walter Chrysler w latach 30. wprowadził na rynek klimatyzację Airtemp dla budynku Chrysler w latach 1941-42 i ponownie w latach 1951-52.
Do 1953 roku Airtemp był bardziej zaawansowany niż konkurencyjne klimatyzatory samochodowe. Obsługiwany był przez jeden przełącznik na desce rozdzielczej oznaczony niską, średnią i wysoką pozycją. Jako urządzenie o największej wówczas pojemności, system ten był w stanie szybko schłodzić kabinę pasażerską, a także zmniejszyć wilgotność, kurz, pyłki i dym tytoniowy. System ten przyciągał więcej powietrza zewnętrznego niż współczesne systemy, zmniejszając tym samym wyjątkowość klimatyzacji samochodowej. Zamiast plastikowych rur zamontowanych na regale tylnej szyby jak w samochodach GM, małe kanały kierowały chłodne powietrze w kierunku sufitu samochodu, gdzie przefiltrowało pasażerów zamiast dmuchać bezpośrednio na nich.